România, stat poliţienesc

Posted: 28 Aprilie 2010 in Ceaușescu n-a murit


În iarnă vorbeam cu Ovidiu Vanghele, jurnalist la Mediafax, care zicea că România nu ar fi tocmai aşa, că să vezi, că instituţiile publice care… Instituţiile miliţieneşti care aşa au fost şi aşa vor rămâne, în frunte cu criminali de la Revoluţie şi în structuri cu fii şi nepoţii lor, sclave ale intereselor politice.

Vă ziceam că de dimineaţă m-am trezit cu un telefon ceva mai ciudat, în care mi se spunea că nu am voie să-i văd la faţă pe Ghimpu şi Băsescu.

Asociaţia Tinerilor Basarabeni a fost organizaţia care a întocmit lista cu cei 400 de studenţi care vor participa la dezbaterea. Şefii acesteia susţin că eliminarea membrilor organizaţiei „Noii Golani” a fost făcută la cererea SPP-ului (Serviciul de Pază şi Protecţie a preşedintelui). „Cei de la SPP ne-au sugerat două nume. L-am scos pe George Simion şi pe încă un student de pe liste fiindcă nu-i cunoaşte nimeni din asociaţie. Nu are legătură cu acest lucru excluderea sa, pur şi simplu nu ne-am putut asuma vreun risc „, a declarat Olga Bondaru, liderul Asociaţiei Tinerilor Basarabeni.

După ce a dat declaraţia asta în Gândul, pe capul Olgăi, studentă basarabeancă cu „spirit asociativ”, au sărit SPP-iştii să fie atentă să nu mai zică asta presei, că nu e voie.

Ajung eu la 16.10 la facultate la Cuza şi la intrarea în amfiteatru găsesc doi portari ce în mod normal lucrau la SPP, validând numele de pe lista de invitaţii. Normal, eu nu eram acolo. Când întreb de ce au făcut presiuni la organizatori să mă scoată din listă, oamenii se făceau că nu ştiu nimic şi nici nu ar şti cine sunt.

Olguţa se făcea că nu aude, că m-a scos de pe listă pentru că nu mai erau locuri în sală. Pusă în faţa unei camere de filmat de la Tele M, Olga Bondari zice că de dimineaţă n-a fost sinceră cu mine când mi-a zis că au sunat-o SPPiştii. Ei na. Păi cum, că acum câteva ore ce mi-ai zis mie şi am înregistrat ai zis şi la toată presa…

În fine, trag o înjurătură în gând când îmi zice Olguţa că nu mai pot să intru deloc, că nu e după ea, şi dau să aştept, că se formase un grup destul de mare care nu era trecut pe liste. Ăia erau cu alte bube în cap: nu erau în organizaţia Olguţei şi erau prieteni cu cealaltă, ATRAG pe numele ei de fată. Ceva ceva tot avea să se întâmple cu norodul strâns.

Mă pun să aştept, mai văd 2-3 oameni revoltaţi, ce încercau să îi înduplece pe cerberii de la poartă. Portarii se credau amuzanţi şi făceau mişto. Unu îşi etala cunoştiţele de rusă pe acolo, altul se lăuda că are moştenire de la bunică-su o casă şi că nu câştigă aşa mult la SPP cum cred basarabenii care stau să-şi vadă preşedinţii.

E 17.45, lumea deja se plictiseşte stând în picioare. Cerberii închid uşa şi noi(eu) începem să batem în ea. Vine Băsescu vine Ghimpu, strigăm „Vrem să intrăm” vine presa ne filmează cum ne manifestăm şi auzim binecuvântatul:”Gata, puteţi intra chiar dacă nu sunteţi pe listă!”. De unde până mai devreme eram în frunte, sunt înghiontit de câţiva oameni mai nerăbdători. Intru cam al optulea, numai că… supriză! Dumneavoastră veniţi cu noi să vă verificăm geanta şi documentele! La ceilalţi „geanta” le era verificată la senzorul de metale. Ba mă duc, ba nu mă duc, ştiam prea bine tehnicile „Vă obligăm să veniţi la secţie să depuneţi plângere„. (pe ăştia îi învaţă la şcoală ca să vorbească „mai încolo”, în alt loc, cu persoanele care nu ascultă prostiile lor cu „nu se poate şi nu pot să vă dau o explicaţie coerentă şi legală de ce nu se poate”). Până la urmă nu mă duc unde vor şi încep să ţip ca să ia SPPiştii mâna de pe mine. Gata, din nou aud „Puteţi intra”. Îmi iau actele şi dau să intru când se închide a doua uşă. Gata, nu mai sunt locuri!

Şi aşa, vreo 20 de oameni nu au mai putut intra din cauza mea să îi vadă pe preşedinţi. Şi preşedinţii au scăpat de prezenţa mea „periculoasă” în sală. Nu am înţeles treaba asta, doar pe treaba cu basarabia cică sunt pe aceeaşi lungime de undă unionistă, ca şi ei în declaraţii.
Un SPPist trage de mine să ies. Nu ies, miliţianule, stau, că aici e facultate, aici învăţ eu, ieşi tu…

Şeful biroului de poliţie pentru centrul universitar Iaşi, un oarecare Spiridon, îmi cere iar actele la control, ca să vadă el în ce cameră de cămin stau. Păi astea sunt tehnici vechi de intimidare, bre „tinereţe”. Stau la C2, camera 407, ziua mă găseşti jos la biblioteca universitară.

Şi cam asta a fost pentru mine vizita lui Mihai Ghimpu, preşedinte interimar al Moldovei la Iaşi.
Nu recunosc şi regret fapta.

Comentarii
  1. jiji spune:

    Pai dintre tineri,eu te-am vazut pe tine cel mai activ. Am observat ca esti baiat istet,si nu te-ai dat cu legionarii,ca sa nu pari ,,antisemit,, sau extremist.

    Dar pentru ei tot acolo esti.Stii de ce? Pentru ca e simplu sa iti puna 2 poze una langa alta,si sa spuna ca ai fost in noua dreapta.

    Nu asta sa te sperie,ci tradarea de langa tine sa te sperie.asta e cel mai dureros! daca nu ma crezi acum,ma vei crede.

    Ghimpu da cu bata in balta.I-a luat lui Basescu 100 milioane euro,datoria de campanie,a zis 2 slogane romanesti,si acum poate sa continue afacerile mafiote ruse de dupa Prut.

    Tot capitalu in Basarabia e din Moscova,Ghimpu e actionar al mafiei,ca si volodea.

    Ma pis pe declaratiile lui de dragoste.Nu valoreaza nimica!

  2. jiji spune:

    Si inca un sfat de la un tanar de varsta ta,cu tot cam asa experienta.E bine ca ai tupeu-curaj-sau ca esti gica contra,cand trebuie sa fi.Daca se schimba regimul,atunci chiar nu merita sa fi asa.Ci sa te retragi la un job,sau sa pleci in America!

    Cum zicea Iustin Parvu,noi o sa apucam perioada CIP urilor.Deja exista in America…dar nu e grava situatia. Tu esti primul pe lista lor,pentru nesupunere.

  3. Camil spune:

    Jiji boule si analfabetule, a fost unu’ care a trait mai demult si a fost oleaca mai destept ca Iustin Parvu. Il chema Seneca. El a zis treaba asta: CINE NU STIE SA MOARA MERITA SA FIE SCLAV! Ai inteles?

    Sper ca acum securistii nu o sa se apuce sa-l caute pe Seneca in persoana cum o faceau confratii lor acum 50 de ani dupa ce un detinut a scris cu cacat acest citat intr-o celula la Jilava.

    Uita-te la situatia din tara. Nimic nu scoate in strada vulgul decat FOAMEA. Vremurile cand la Timisoara se striga „Noi vrem salam” vor reveni cat de curand. Sa vedem ce vor face atunci multi baieti de astia cu ochi albastri, se vor ascunde tot in cavourile de la Bellu?

  4. Un Om spune:

    Într-o democraţie noi cerem socoteală politicienilor, nu ei nouă!!!
    Huă!!!
    Şobolanii!!!
    Bine faci George, cereţi drepturile, că dacă nu te calcă-n picioare!

  5. Cabzon spune:

    George eu sincer nu prea te vad de bine. Nu stiu unde ai vazut tu asa ceva dar iti spun cu mina pe inima ca toata lumea a fost verificata in genti, la toti le-au sustras orice sticla cu apa suc sau ce nu ar fi ea ( cel putin la balcon). Atsa e una, pe liste multi nu s-au gasit, si sunt mai multi de vina aici si de asta spoate de spus ca nu o sa afle nimeni poate ca presupuneri o sa fie si vb fara valoare aruncate in adresa celor din ATB, asta e a doua. Si a treia, nu tot timpul trebue sa te revolti te dai de gol singur si atragi atentia at cand chiar nu trebue.
    Imi pare rau ca nu ai intrat dar ai stima si respect fata de restu, nu esti numai tu asa. Cred ca ai o obsesie ca tot timpul te urmarste cineva. Fii mai relaxat o sa-ti ajute in viata.

  6. Teoska spune:

    As vrea tare sa aud explicatia atrag-ului cine ia rugat sa faca liste si de unde au luat ei ca sunt organizatori.

  7. cabzon spune:

    Da de ce frate stergi comentariile? sau tu numai care iti convin le lasi :))). Pai de asta si nu te-au lasat in sala :)))). Nu erai tu special dar pacat ca nu erai! Eu iti urez bafta sincer, macar ca nu am idee cine esti!

  8. vladpuscasuirimie spune:

    mai Camil,te descalifici cu un astfel de limbaj,cine nu reactineaza violent,are mult de castigat,crede-ma.Violenta verbala,fizica,sau orice tip de violenta…..Poti sa ai dreptate,dar cu limbaju acela,ai sters tot ce ai scris,ca nimeni nu mai citeste,dupa ce aude primele cuvinte…

  9. George spune:

    Cabzon/Teoska, stai omule calm că n-am avut timp să-ţi aprob comentariile.
    Îţi mulţumesc de aprecieri, măcar că nu ştii cine sunt, disputele voastre inter-asociative lasă-le pentru siteurile voastre.

  10. […] televizate despre manifestări huliganice. pe acest motiv am fost eu ridicat de paznicii RPG şi prietenii mei SPPişti. M-au dus ghiolbăneşte, deşi nu refuzam să plec liniştit. M-au târât afară de la BookFest […]

Lasă un răspuns

