Of, cât de diferiţi suntem :)

Posted: 29 Iunie 2010 in La vie en rose
Etichete:, , , , , , , ,

Românii de o parte şi de alta a Prutului tot „hămăiesc” întruna, despre cât de diferiţi suntem, cât de mult ne-au schimbat cotropitorii, de diferite feluri. Aseară eram în Bucureşti, la Clubul Ţăranului Român, la expoziţia făcută de Institutul Fraţii Golescu despre românii din Voievodina. La expoziţie au vorbit Robert Stănciugel, Ion Ghişe şi maestrul Mircea Dogaru, ce ne-a ţinut o lecţie formidabilă de istorie legată de românii din Balcani. A fost o atmosferă frumoasă, realizată şi prin cântecele rapsodului Ion Creţeanu, din Oltenia, ce a trecut de multe ori Dunărea în ultimii 3 ani, în căutare de folclor. Domnul Creţeanu a cântat şi o melodie pe care prima oară o auzisem la românii din Basarabia, intitulată Tăticul meu. Am ascultat cu plăcere, şi melodia şi felul în care povestea rapsodul despre culegerea piesei: „Eram în tren, mă întorceam de la Iaşi din armată şi am auzit la un bătrân un cântec fotmidabil. Pe la Bârlad aşa l-am rugat să îmi cânte iar melodia. Am făcut rost de hârtie, am mers la WC, eram tare bucuros că am reuşit să scriu versurile”. Vă ofer şi vouă melodia, care arată cât de „diferiţi” suntem, români bănăţeni, olteni, basarabeni sau ce mai vreţi voi…

Comentarii
  1. Vasile spune:

    foarte buna piesa…imi plange inima…

  2. […] Vă povesteam eu mai demult cât de diferiți suntem noi, românii, bănățenii, vlahii sau moldovenii. […]

Lasă un răspuns

