Ce să fac?

Posted: 4 August 2010 in Basarabia mon amour

Azi m-am dus iar la biroul de cetăţenie, să văd care e situaţia, cum merge rândul, câţi rămân cu buza umflată. Dar nu ăsta e subiectul articolului… Am rămas cu gura căscată să văd pe cineva cunoscut în rând la cetăţenie. Am mai văzut cunoscuţi, dar ăsta i-a întrecut pe toţi…

Pe 27 martie 2009 eu am fost la Chişinău pentru a sărbători ziua Unirii Basarabiei cu România, am fost arestat acolo împreună cu prietenul la care stăteam, Eugen Rusu. Mai multe despre acele ore urâte, cântecul de lebădă al puterii comuniste a scris Eugen aici.

Azi la coada de la depunerea pentru redobândirea cetăţeniei române l-am văzut pe unul din poliţiştii care s-a ocupat de arestarea mea. Stătea în rând, dornic să devină cetăţean român. Prima oară a negat că e el, că mă ştie. Am scos aparatul, l-am pozat faţă/profil după care şi-a mai dezlegat limba.

Ce să fac, să mă apuc să-i public pozele, să fac scandal pentru ca să nu obţină cetăţenia sau să îl iert, înţelegând că el doar şi-a făcut datoria de a ne face rechizitoriu, după ce am fost aduşi la el de către oamenii Securităţii moldave?

Comentarii
  1. Anatol spune:

    Eu cred că să faci scandal, el nu îndeplinea ordinele ci îşi satisfăcea plăcerea animalică!!!

  2. al3x spune:

    parerea mea e ca sa il lasi ca daca tot era sa te tina dupa bunul lui plac o facea….asa si-a facut datoria de ochii lumii sa nu zica securistii ca nu isi face treaba si cu asta basta….nu cred ca el e marea tinta care este peste Prut

  3. Vlad Turcanu spune:

    Parerea mea e sa-l lasi caci nu el a fost organizatorul arestului ci cei care stau deasupra lui .

  4. stefan spune:

    asta nu merita cetatenia…!

    voi desfasurati acolo niste actiuni nationaliste ei v-au arestat. Nu merita! Treb.ue ridicolizat securistul lu peste prajit.

  5. adi spune:

    da-l in vileag!! el te-ar fi dat pe tine

  6. George, el nu avea sa te ierte, te asigur de asta !

  7. Alex spune:

    Pai ce mai intrebi frate…Posteaza pozele sa-l vada toata tara pe lingau…

  8. adrian spune:

    acum am citit prima data articolul scris de eugen rusu. nu-l ierta nici daca el ti-ar cere asta!

  9. doru spune:

    dacă Isus ar fi fost aici ar fi spus să întorci și celălalt obraz!! Da` nu mai e aici de vreo 2000 de ani. Dumnezeu să-l ierte că noi am iertat destul, și nu avem obaji pentru câte palme am tot luat.

  10. Cozmin spune:

    Eu zic ca ar trebui sa il tragi la raspundere si daca isi va cere scuza sa il ierti ,dar daca va comenta sa faci scandal

  11. A Stan spune:

    Eu zic sa nu tii ura fata de el ci sa scrii amintiri, adevarul cum a fost, sa afisezi si poze. Dar cel mai mare succes ar fi sa-l inviti la o discutie sincera – se povesteasca totul cum a fost, cine a ordonat si de ce nu s-a retras de a executa ordinul imbecililor. Doar alegerea ii apartinea?

  12. Claudia spune:

    Pentru un asa comportament si atitudine ai face bine sa postezi informatia pe care o ai.Astia nu merita sa li se zica romani!

  13. mihaicretu spune:

    Da-l in vileag pt a prevemi pe viitor un asemenea compportament din partea lui si a altor canalii de teapa lui.

  14. IuzVac spune:

    mie sa imi fi facut asa nu il iertam la sigur! si taicamiu cand a auzit povestea a zis sa nu il ierti… deci decizia ramane dupa tine! bafta!

  15. Andrei Gavrilita spune:

    George, tu esti un luptator al libertății, dar fără de sânge nu se poate. Eu zic să scrii la un memorium, dar nu cred ca cineva să se uite pe cererea ta, așa sunt autoritățile române, rigide…

  16. ghizuroi spune:

    Eu zic așa: încearcă să iei legătura cu el mâina (poate-l mai prinzi dacă nu a rezolvat); vorbește din nou cu el, adu-i aminte contextul, încearcă să-l faci să-ți explice mai multe despre ce s-a întâmplat atunci; trage-l de limbă, scoate-l la o bere la Jos Pălăria, vezi ce fel de om e. Am uitat să spun: înregistrează-l audio pe tot parcursul cu vreo ceva (un telefon cu funcție de reportofon). Dacă îți dai seama și-l miroși că de fapt e un muist ipocrit, dă-l în vileag.

  17. AdyPitesti spune:

    Depinde de cativa factori:
    1.Daca rechizitoriul lui a fost bland incat sa fiti eliberati mai repede
    2. Cum s-a comportat cu voi , cum v-a vorbit
    3.Era singur sau erau si altii in incapere, pentru ca e posibil ca anumite gesturi sa le fi facut „de suprafata”
    4.Cum l-ai simtit tu ca om , cat timp ati discutat atunci in 2009, pentru ca – se stie – cand esti in pericol, instinctele sunt mai dezvoltate.

  18. Teodora spune:

    Am citit indelung articolul lui Eugen!Cita scarba provoaca aceste canalii!Dupa parerea mea nu e vorba de credinta, de ISUS si altele, e vorba ca Romania ar trebui sa stie cui ofera cetatenia!El ar face asa si in Romania, dar la cererea de acordare cetatenie se dau niste declaratii: sa nu intreprinzi alea sau alea….Eu zic ca trebuie sa faci un demers oficial la COMISIA de pe linga AUtoritatea Nationala pentru cetatenie si sa hotarasca ei: merita sau nu cetatenia persoana data!

  19. Mihai spune:

    faic eva numai sa u capete pasaport romanesc…la cei trebuie lui pasaport daca e impotriva unirii si tea arestat atunci la manifestatie….sunt sigur ca nu se simte român..doar vrea paşaport să plece la ,ZARABOTCÂ LA ITALIA ” …

  20. Sergiu spune:

    Ca acesta sunt sigur 50% dintre basarabenii care vin in Romania,la studii,mai ales – in momentul in care afla ca dosarul lor a trecut de comisie si ca trebuie doar sa depuna juramantul (se bucura,bineinteles,ca au scapat de greul de a astepta),gata, isi suna prietenii si spun fara nicio nerusinare: „am devenit si eu tigan/tiganca. Asta e realitatea.Nu sunt toti asa,dar o foarte mare parte,chiar prea mare si voi continua sa cred si sa spun asta mai ales pana in ziua in care o sa-i aud vorbind romaneste,nu o limba ruso-moldo-romana.

Lasă un răspuns

