V-am promis că vă voi povesti despre noul proiect de care m-am apucat. Încă puțină răbdare, vreau să fie totul în ordine când vă arăt ce mi-am propus.

Am fost să filmez pentru acest proiect un protest al ONGurilor care nu doresc distrugerea clădirilor vechi din București, problema începutului lui 2011 reprezentând-o zona Griviței, unde Oprescu vrea să facă poduri și magistrale, deși experții din străinătate spun că nu contrucția de drumuri noi va rezolva problema traficului.

Oprescu nu a autorizat protestul împotriva lui din fața halei Matache (voi dacă erați în locul lui îl autorizați?) așa că prietenii din asociații au decis să facă un fel de happening și să cheme lumea să pozeze/picteze/viziteze hala Matache. Eu am fost în 2006 la Sfântu Iosif. Apoi Piața Revoluției. După aceea au mai venit multe încercări cum ar fi Ștrandul Tineretului, IOR, Universul, Cișmigiu cu care am rezonat mai mult sau mai puțin prin fapte. Două remarci am: -parcă se coagulează un nucleu de oameni ceva mai consistent pentru a apăra Bucureștiul -mafia imobiliară la a cărui cherem a stat Videanu, stă Oprescu și va sta oricare primar care le va urma în scaun în anii aproapiați n-are limite.

Merg și eu la happeningul de la Matache cu camera în mână, peste tot jandarmi în civil, cate doi, câte doi, la fiecare colț. În uniformă deloc. După un sfert de oră apar și cei în uniformă. Și normal, ca orice jurnalist, scot camera și o țin pe ei. Doar că ei nu vor să îi filmez eu. Așa că încep iar bâlciul și vor să mă ducă la Secția 1. Că așa vrea organu’ lor, că așa au învățat că trebuie să facă: cine e șeful? – haideți la mașină – haideți la secție – haideți semnați amenda. Filmul complet de sâmbătă cu jandarmul Dumitru Cașcaval în prim-plan arată așa:

Dar poate eu m-am săturat să merg la Secția 1 și poate strâng toate abuzurile astea să fac o plângere împotriva încălcării drepturilor omului. Dar poate chiar dacă n-aș fi de la presă tot aș avea voie să filmez, cum o fac toți acei civili.
PERSOANA LUI NU SE SIMTE ÎN SIGURANȚĂ, MĂ ÎNȚELEGI?

Comentarii
  1. Camil spune:

    Ce plm e aia happening?

  2. George spune:

    Deci happeningul e ca un flash mob, dar mai trendy-fancy.
    Se foloseste pentru presa cand vrei sa scrie la modul intelectual despre actiunea facuta.

    De obicei il fac ONgurile de mediu si hipsterii.

  3. pavel spune:

    nu aveam net.. şi dă să deschid tv.ul. hop şi george la tvr

Lasă un răspuns

