Eram pe străzile din Roșia Montană cu câțiva prieteni și ne întâlnim cu doi pletoși și-o tobă, pe ei nu-i văzusem în viața noastră, pe tobă parcă da.
Și băiatul cu toba ne propune să ne învețe să batem și noi în ea. Nu prea am fost niște învățăcei buni dar am încropit de-o formație (sper să nu-i fi stricat omului toba cu sticla mea):

La sfârșit ne-au zis băieții că le-a plăcut și că le pare rău că oamenii ca noi au o problema cu etnii ca ungurii și țiganii pentru că ei stau în casă cu niște țigani.
Oamenii ca noi? Păi care oameni bre, care au tricouri cu Basarabia și cântă Treceți batalioane sau cunosc toate strofele din imn? I-am răspuns omului că n-avem nici în clin nici în mânecă cu ura asta rasială, pot respecta oamenii de valoare indiferent de etnie, pot respecta tradițiile și obiceiurile altora, vreau doar să mi se respecte și cele ale mele. În școala generală am avut colegi țigani, unii dintre ei erau printre cei mai buni copiii din clasă, ne jucam împreună și n-aveam nicio treabă.

Eu am zis-o de multe ori și o scriu și acum: dacă e să urăsc pe cineva, primii mei clienți sunt românii idioți, care mă fac pe mine de rușine. Ei sunt problema mea, nu alte popoare.

Oamenii ca voi… Oamenii ca voi trebuie să învețe că mai existăm și noi pe aici.
Sper să ne mai revedem, pletoșilor cu tobă!

Comentarii
  1. Romulus spune:

    Aşa e, când vede lumea tricouri cu o hartă a României un pic mai mare ca cea oficială, cred că sunt extremişti. Aşa credeam şi eu acum vreo 3 ani când nu ştiam cine sunteţi. Prima impresie poate să fie superficială…

Lasă un răspuns

