Ajutați-mă cu un sfat

Posted: 9 Februarie 2012 in Basarabia mon amour
Etichete:, , , ,

La câteva zile după aniversarea mea mi-a dispărut camera video. Am tăcut, n-am făcut mare tărăboi, neștiind exact cine dintr-o listă de câțiva prieteni (sau așa îmi plăcea să-i consider pe toți) ar putea fi. Camerele vin și pleacă, prietenii rămân, nu se cade să acuz pe nedrept, gândeam atunci.

La sfârșitul anului trecut am primit din nou niște palme sufletești. Se apropia 2012, agenturili se pregăteau să contracareze inițiativele ce puteau lua amploare legate de împlinirea a 200 de ani de la prima răpire a Basarabiei.

Ei bine, abia săptămâna asta am primit confirmarea că un băiat, student basarabean, pe care l-am avut alături (credeam eu) în lupta din ultimii ani e informator.
Am aflat printr-o întâmplare că trimite informații personale despre mine și despre ce fac. Cui – nu știu. Pot numai să sper că serviciilor noastre, și nu ale dușmanului.
Am încercat să aflu, l-am întrebat direct, să-mi spună adevărul. Nimic…

Acum mi-e mai clar cum a dispărut camera video. Și cum se justifică unele fapte ale lui, la acel moment de neexplicat.
În afara de greața pe care mi-o provoacă gândul că l-am lăsat să stea la mine în casă, că l-am considerat fratele meu, mă tot gândesc ce aș putea face. Și cu el dar și cu alții ca el.

Am nevoie de sfatul vostru.

Comentarii
  1. Alex Boşca spune:

    Cred ca o umilinta buna petru el ar fi sa-i faci cunoscuta indentitatea la toata lumea )
    De restu cred ca Dumnezeu il va trage la raspundere…

  2. Nicov Eugen spune:

    Spune-ne numele lui si vei vedea cum toti il vor tachina

  3. Georgiana spune:

    Plangere penala pentru furt. Sa mearga sa dea cu subsemnatul… daca scapa (surprinzator) repede…inseamna ca la intrebarea ta raspunsul e ”serviciilor noastre”. Daca ajunge trimis in judecata pentru furt….asta e, si-a ales gresit tabara baiatul :)) va lua cu suspendare…si apoi mai grelut cu cetatenia….

  4. raisa spune:

    George, spune cine este?E plina lumea de lepre.Trebuie neaparat sa-u divulgi numele,dealtfel vor duferi si altii,sunt convinsa.Fa ceea ce zic si mai departe vom decide impreuna ca sa facem.Imi pare rau pentru ce ti s-a intimplat.

  5. razvan90bv spune:

    Simion, chiar imi pare rau, si sa stii ca in orice organizatie de genu`, la cine nu te astepti acela te va trada, de aceea nu poti sa ai incredere in nimeni, doar in tine. Chiar imi pare rau pentru cele intamplate…

  6. raisa spune:

    ar fi perfect un mic filmulet cu aceasta persoana postat pe net.in rest sunt de acord cu ceea ce s-a comentat pina acuma.nu trebuie sa-ti fie mila de cei ce i-ai hranit,le-ai dat adapost .

  7. Oastea Fiara spune:

    Susțin reponsabilitate de grup. Dacă e de-al nostru, basarabean, lasă-ne pe noi să-l pedepsim.
    În dependență de ”cui” el raporta informațiile, va fi aplicată ”răsplata”.
    Poate într-adevăr ar fi bine să prezinți publicului larg Informațiile privind acest personaj.

  8. Alexandrin spune:

    Cel putin 30% din studentii Basarabeni muncesc din greu pentru serviciile secrete, incepand de la capii organizatiilor studentesti pana la secretari, serviciile doresc sa stie tot despre studenti. George zi cine-i nemernicul, sa stim si noi de cine sa ne ferim!

  9. Jane spune:

    Imi pare rau de dezamagirea ta, tine minte ca multi care striga Bpr pe b sau lipesc abtibilduri sau in general se lauda, nu-s adevarati si cu sufletul..Expune-l cea mai buna solutie

  10. Cristian Osipov spune:

    Poate cineva il mai considera frate, desi nu merita…

  11. aGer spune:

    Ar trebui sa-i rupi capul!:)

  12. Cineva de bine spune:

    Ar trebui sa realizezi ca este roman si asta fac romanii. Sa incetezi sa mai privesti doar partea buna a romanilor si sa incerci sa ii vezi per ansamblu. Politicienii sunt tot romani, turnatorii sunt tot romani, jandarmii la fel.

  13. Categoric să-i dezvălui identitatea.

  14. Catalin Deacu spune:

    Iertarea este o mare calitate. Parerea mea George…

  15. Luc spune:

    Imi pare rau fratele meu, din punctul meu de vedere, cred ca nu ar mai trebui sa faci favoruri din astea indiferent de cine ar fi sau ce situatie ar avea persoana respectiva, caci oamenii sunt foarte perversi si rautaciosi, iar asta ti-o spun pentru ca m-am ars de prea multe ori.
    Exista zicala „tine-ti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape”, dar in vremurile noastre nu stiu daca se mai poate aplica.
    Indifirent de situatie eu iti spun capul sus, ridica-te, scutura-te si mergi mai departe.
    Va fi greu la inceput, dar vei reusi, caci asta a fost treapta peste care ai trecut.

  16. Cosmin spune:

    Catalin Deacu, tu esti? :))

    Eu zic să-i fuţi femeia şi să-i trimiţi filmuleţul. Eventual, să apară în cadru multe abţibilduri cu „Basarabia e România!”

  17. Doru spune:

    Varianta funny: spune-i-l lui Razvan, ai vazut, doar, ca e saritor baiatul🙂.
    Varianta serioasa: spune cine e, ca sa stie toata lumea interesata si implicata de cine sa se fereasca.

    Oricum, dezamagirea asta e un sut in fund, implicit un pas inainte – astfel incat, pe viitor, logica si ratiunea sa pondereze mai mult decat inima si pasiune in deciziile luate pe marginea acestui subiect, tocmai pentru ca cele din urma sa triumfe la final. Nu zic sa o dai in paranoia, doar un pic mai multa vigilenta. Si, poate, racolarea de „agenti dubli”🙂 .

  18. Maria spune:

    Cred ca cel mai important este sa nu renunti la lupta noastra. Sustinerea voastra si tot ce faceti ne da speranta ca nu suntem uitati, aici in Basarabia. In devenirea noastra, uneori, cei mai apropiati oameni se adeveresc a fi dusmanii nostri. Sfatul meu este sa nu renunti. Si, bineinteles, sa ii dai o lectie mancurtului, sa le fie de invatatura si lui, si altora. Doamne, ajuta, George!

  19. Catalin Hulea spune:

    Iubeste-ti dusmanul. Viata nu e o matematica, si nu vei castiga niciodata daca o privesti ca pe o matematica, in care 1+1=2. Adevarul este ca 1+1 = caracterul omului, suma alegerilor lui, idealul spre care tinde.

    Cine este dusmanul despre care vorbesti? Cand vei castiga, ce se va intampla cu dusmanul tau? Crezi ca o sa dispara? Iti zic eu ca nu o sa dispara, ci o sa ajunga in ce stare vrei tu sa il aduci.

    Daca te latra un caine mare pe strada, da sa muste, si tu il bati, o sa castigi… Dar in ce fel o sa castigi? Poti sa il schilodesti si sa il lasi in strada, bolnav, si pana la urma o sa moara, o sa miroasa urat, or sa vina mustele pe el si o sa imprastie boli. Sau poti sa ii dai 2-3 palme, pumni, sa il iei de ceafa, si o sa ti se supuna. Poate a doua zi o sa dea din coada, o sa se gudure pe langa tine, si poate o sa ii dai chiar tu un colt de paine sau o felie de parizer si va fi cel mai bun prieten al tau.

  20. George orice padure are uscaturi, asta nu inseamna ca trebuie de renuntat la BPR ! Imi pare rau ca exista asa draci care dau cu subsemnatul in timp ce se dau mari patrioti.

  21. Catalin Hulea spune:

    …Sa continuu ce scriam mai sus, sper sa nu plictisesc cu povestile mele prea lungi. Cele mai incitante alegeri in viata le-am facut atunci cand m-am aruncat cu capul inainte in cele mai primejdioase situatii. Uneori am avut curaj, de multe ori m-a oprit in loc frica, si de foarte multe ori am alunecat din cauza propriei mele lasitati.

    Cele mai de pret castiguri le obtii cand te duci inainte cu mainile goale si fara nimic altceva decat curaj si credinta in Dumnezeu. De aceea iti zic, priveste-ti dusmanul cu mult curaj si iubire.

    Din ce se naste atitudinea fata de dusmanul tau? Din frica sau curaj? Daca e din curaj, du-te peste el si castiga! Repede, din scurt, si fara multe comentarii! Castiga-l si fa ce vrei cu el!

    Dar palavrageala prea lunga se naste din frica si duce la neincredere. Da nastere la caractere criminale si pline de lasitate.

    Pana la urma ce ne dorim, sa facem unirea, sau sa vorbim despre securisti? Pai daca vrem sa facem unirea, atunci sa facem unirea! Cine ne poate opri? Nu exista securist care sa ne poata opri. Ce ne poate opri este numai propria noastra lipsa de actiune. Daca punem accentul pe unire, se va face unirea. Daca vorbim prea mult despre securisti, or sa infloreasca securistii. Mai multe fapte, mai putine vorbe.

    • grati spune:

      George, te stimez mult! Te-am cunoscut de curand, la Ginta Latina, ai fost superb! Cata luciditate!
      Ai tinut piept tuturor provocarilor, mai ales de la PLM. Consideratiunile mele!
      In privinta necazului tau, daca nu iesti sigur – nu condamna! E sfatul meu. Am trecut prin aceasta situatie. Uneori adevarul e mai crud, decat noi credem.Se intampla, ca cel mai apropiat om, iti face …si cade pe altul. Nu-ti doresc, sa treci prin asta.

  22. Madalin spune:

    George,
    Eu iti dau un sfat ca pentru cel mai bun prieten. L-as da oricui are loc in inima mea. Si eu am pierdut ceva in seara aia, dupa care trag ponoase si-acu (asta ca sa glumim putin, stai calm, sunt ok, nu se poate compara), hihihi.
    Cred ca cea mai buna solutie, si pentru tine, si pentru el, si pentru noi, si pentru restul publicului, este sa il EVITI pur si simplu de acum inainte. Fa-l sa stie cumva ca ai facut public gestul sau, dar NU-I DEZVALUI identitatea. Apoi pur si simplu evita-l in continuare. Sper sa poti, sa ai TARIA SUFLETEASCA sa faci asa ceva. Concluziile le va trage si el, si cei care-l manevreaza. Nu stiu daca-mi poti intelege argumentele, care tin de depasirea cu detasare demna a oricaror mizerii marunte, dar crede-ma ca rezultatul e numai in favoarea ta. Si implicit a noastra, celor pe care-i reprezinti. Cat despre polite, stii bine ca nu aici pe lumea asta se platesc, si nu noi le platim😉

  23. daniel spune:

    Eu cred ca cam stiu cui se duc informatiile…si tu George stii, doar ca nu iti dai seama

  24. sergiu spune:

    L-am lasat si eu sa stea la mine in casa …

  25. Zavaidoc spune:

    Da el matinca o si scis aicea pe forum. Hai sa vedem cine il depisteaza!

  26. dadatroll spune:

    Nu stiu cesa zic ca vorba aia decat sa zic o prostie mai bine nu zic nimica ca daca taceai filozof ramaneai sau cum se spune. Deci parerea mea.

  27. Marius spune:

    eu cred ca trebuia invitat la un eveniment dedicat in cinstea lui,numai el sa nu stie asta,sa fi povestit acolo cum ai aflat despre el,ca mai apoi toti cei prezenti sa ii adreseze intrebari si atentii. cel mai mizerabil gest din lume e sa fii tradator de meserie.

Lasă un răspuns

