Dacii liberi au nevoie de lideri!

Posted: 19 Februarie 2012 in Basarabia mon amour
Etichete:, , ,

sau…. Ultimul meu discurs în Basarabia?

Am fost luna trecută la Chișinău la o adunare cu cei care simt românește acolo și s-au implicat mai serios de-a lungul timpului pentru idealul unirii.
În partea a doua a programului trebuia să aibăm loc o întâlnire cu anumiți lideri de opinie de acolo, care să le vorbească tinerilor. Din diferite motive, ei nu au putut veni și a trebuit să le vorbesc eu celor din sală.

Din reacțiile primite după, de la cei care au văzut ce am spus, am constatat unele neînțelegeri.
Explic: am spus că nu voi mai rosti niciun discurs public în Basarabia până când va avea loc Unirea.

Atitudinea mea este justificată în felul următor: nu e nevoie să vină George Simion de la București să vorbească despre unire. Eu nu pot fi liderul celor din Chișinău. Poate doar una din vocile unioniste, venite de la București.

Românii din Basarabia au avut în istoria recentă parte de lideri care nu le-au făcut cinste. Exemplul lui Iurie Roșca, care era văzut în Țară, ca și în Basarabia, liderul curentului unionist, și care a trădat, trecând în barca comunistă, este elocvent. Toate speranțele unioniste fuseseră puse într-un om în loc să fie puse în slujba ideii, venită din partea cât mai multor voci.

De aceea e foarte important ca basarabenii să lase în urmă complexul omului-portavoce, a intelectualilor și așteptarea venirii vreunui Mesia. Liderii nu vorbesc, liderii fac, și asta trebuie în acest moment la Chișinău: acțiune.

Vocile trebuie să fie de pe loc, trebuie să fie autentice și trebuie unite.


Cu tot respectul pentru melodia lui Nimeni Altu, în aceste momente dacii liberi din tot spațiul românesc au nevoie de lideri. Cât mai mulți și cât mai uniți.

Comentarii
  1. Nicov Eugen spune:

    Eu , un basarabean cu o inima infipta in acele comunistilor , dau cuvantul meu de onoare ca voi face tot ce-mi sta in puteri …

    Din Basrabia va scriu
    Dulci frati de dincolo de Prut
    Va scriu cum pot si prea tirziu
    Mii dor de voi si va sarut…

  2. Bravo! Bun articol…
    Din pacate noua generatie, cea tehnologizata a creat crititci si deloc lideri!

  3. Alexandru Boamba spune:

    doar lacrimi. nu e departe vremea cand vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat. Petru Rares a profetit, nu eu.

  4. beteneu spune:

    Se va-ntampla! Nu are cum sa nu se-ntample atata timp cat si romanii si moldovenii vor acelasi lucru: unirea!

  5. Românul din Est spune:

    Sunt de părerea că unirea nu trebuie să aibă loc cu zarvă în ziua de azi. Sunt realist și cred că acest lucru e posibil numai în mod lent și concret, prin ajutorul politicului de pe amble maluri ale prutului. Să se organizeze în fiecare săptămână ședințe comune a Guvernelor și a tuturor Primîriilor din zonă de pe ambele maluri. Să se contruiască poduri și să se permită Românilor Basarabeni circulația liberă pentru a putea deschide frontiera de 200 ani de ocupație.

  6. Maria spune:

    De ce sa nu tii cuvantari in Basarabia si sa pui granita pe Prut, acum cand e nevoie mai mult ca oricand de fiecare gest, de fiecare cuvant de sustinere a Unirii? La Chisinau,la fel ca la Bucuresti, esti acasa si daca nu isi asuma nimeni rolul de lider, atunci trebuie sa ti-l pastrezi tu.

Lasă un răspuns

